Annons:
Etikettavel
Läst 1090 ggr
BrittaD
11/1/14, 11:12 AM

2014 blev ett pojkår

I fjol betäcktes 22 svenska stambokförda haflingerston (i SHF) av 7 godkända haflingerhingstar.

Resultatet blev 12 föl, berättigade att införas i Grundstambok avd I, 10 hingstföl och 2 stoföl.

Nedan redovisar jag dessa:

Hingst i SHF              Betäckta ston 2013                   Resultat 2014

Wilco 26                      Fortuna 595                           Lioris Wici Wictory
Jusette 596 Lioris Widi Walentino                                                                              Beatrice 549                           Lioris Weni Waldemar                                                                    Nicana 486 och/eller 565       Watson

Stratos 27                   Milka 591                                  Siegfried

liz. 352/T Nachtmann 32       Ravenna von Hafling 594      Rimini Gold                                             Dawatea 19585/T               Navicii                   

Nobody 35                   Ute 456                                     Ekbackens Nyx                                                                                          Britta 509                                Ekbackens Nixon                                                    Wilma 418                              Vik´s Nimbus

Wix 37                            Gina 497                                  GabriellaFiorella 516                           Ekbackens Wi-Fi

Källa: haflingerforum.nu nr 27

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Annons:
BrittaD
11/1/14, 11:14 AM
#1

Det är inte världens enklaste att göra tabeller eller använda tabulator i iFokus, men jag hoppas ni kan läsa hyfsat bra ändå 😢

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

BrittaD
11/1/14, 11:20 AM
#2

Min källa är min tidning, och mina källor där när det gäller fölens namn är Blå Basen, olika bloggar, hemsidor, saluannonser och privata kontakter.

De enda namn som är helt riktiga och officiella är Gabriella och Vik´s Nimbus. De är de enda av fölen som har skaffat pass till dags dato. Dvs. ägarna har skaffat pass till dem. Övriga namn får ni ta med en nypa salt tills man kan se dem i Blå Basen, de är ju säkert delvis "arbetsnamn", men jag tyckte det var kul att ha luskat ut dem på olika sätt. 🤓

Som sagt:

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

BrittaD
12/31/14, 10:43 AM
#3

Så här årets sista dag, när alla skall/bör ha skaffat pass till årets föl kan man se i Blå basen att

8 hingstföl och de två stofölen som nämns i # 0 har pass och är registrerade i grundstambok avd I med raskod 32,

två stoföl är registrerade i 9000-serien och då inte får användas i haflingeraveln,

det saknas  ett stoföl som kommer att hamna i 9000-serien,

det saknas två hingstföl varav den ene (Navicii) har möjlighet att registreras både med raskod 32 och 47 eller i HPT.

🤓

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Upp till toppen
Annons: