Annons:
Etikettefterlysningar
Läst 3572 ggr
arna
2/22/12, 2:15 PM

Flora

Någon som vet något om ett sto som heter Flora och vars mor hette Fanfare? Hon kommer fr Österrike via Tyskland via någon hästhandlare till västkusten, Orust eller Tjörn tror jag att det var…..vore skoj att få veta om hon lever o mår bra…./Lisa

Annons:
BrittaD
2/22/12, 2:45 PM
#1

Jag antar att du - liksom jag kollat i Blå Basen - och där finns hon inte.

Är det länge sen hon skulle ha kommit till Sverige? De senaste åren, 2011 -2012 har det ju inte gått att registrera några importerade eller införda haflinger i Sverige.

Och är jag alldeles ute och cyklar, men ägde du inte Fanfare en gång i tiden? Eller var det hennes dotter Flocke?

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Shoshone
2/23/12, 6:08 PM
#2

Hej Arna!!Skrattande

arna
2/24/12, 4:35 AM
#3

Hej Britta!

Jo visst var Faffie min älskade Fet-Märta. Jag såg Flora ute på annons på nätet för några år sedan men just då hade jag inte möjlighet att köpa henne. Tror att jag hade hunnit köpt Hannie då fr Tyskland då.Det kom med 3 flingor till fr Tyskland samtidigt som Hannie. Annabell, Hanka och……sen tog demensen mig…..nånting på "A". Vet du något om dem?

Flocke eller Flinga har blivit westernhäst o visades i somras med fina poäng, så henne kan jag vara stolt uppfödare till, jag tror att hon ska betäckas så då blir jag ju mormor!

Hej Shoshone!Skrattande

BrittaD
2/25/12, 12:12 AM
#4

Nej, jag vet inget om de där haffisarna.

Flocke känners jag så klart till, det gick ju jättefint för henne i somras, hoppas bara att det ordnar sig med stambokföringarna nån gång, så att de nypremierade (alltså de från 2011 bl a Flocke) kan stambokfära sig först.

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Eldfuxen
2/25/12, 8:24 PM
#5

Alltså, Annabell (med lite olika stavningar) är ett jättevanligt haflingernamn, men jag är ganska säker på att Söderåsens Turridning har en haflinger vid namn Annabell (tror hon stavas Annebelle dock). Skulle det möjligen kunna vara en av dem? Som sagt, det är ett jättevanligt namn, så det kan ju vara en annan Annabell.

Hanka tyckte jag att jag kände igen, men det var som mamma till ett gäng haflinger som jag registrerade i början av 2000-talet (om jag minns rätt). Men de kom direkt från östra Tyskland, så det är definitivt inte den Hanka du pratar om. Och dessutom var hon ju som sagt mamma till de haflinger som jag mindes, som importerades då. Själv blev hon nog kvar i Tyskland.

Ja, det var allt jag kunde bidra med den här gången. När var det Faffie importerades förresten? Det har jag glömt! Glad

http://www.stuterieldfuxen.se haflinger@bahnhof.se

BrittaD
2/28/12, 11:10 PM
#6

Såg en Annabelle född 1994 på hästnet. Titta där. Det fanns foto också, en jämn och fin ganska bred bläs hade hon. Hon bodde i Skåne.

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Annons:
arna
2/29/12, 1:04 AM
#7

Faffie kom till mig 2004….tänk vad åren går. Saknar fortfarande den donnan, det var en riktig pärla<3

myysanjohansson
4/26/12, 10:19 PM
#8

Hejom det är Flora Fauna som jag antar att det är så kan jag säga att hon mår jätte bra och allt! för det är jag som äger henne nämligen. så lovar att hon mår bra och har hästkompisar och allt! Glad

arna
5/1/12, 7:03 AM
#9

Låter som hon har det toppen! Kul att höra att hon lever o har hälsan.

Glad

Poison-heart
6/21/12, 10:42 AM
#10

Ser att du redan fått svar men jag såg ett haflingersto till salu på en facebooksida. Står att hon är undan Fanfare. Står också att hon finns i Stenungsund/Orust.

Hittar dock inte henne i blå basen?

knappen02
2/25/18, 12:28 PM
#11

Kanske en död tråd men jag kan meddela som Floras nya ägare sedan februari 2017 att vi har haft världens tur att få Flora som min första ponny. Hon är den snällaste individen som existerar och gör allt för sin ryttare. Hon har nära vänner i stallet och har det för övrigt bra. Vi har tävlat LC i dressyren, ska debutera Lb i mars och starta en 80cm ponny tävling.

BrittaD
2/25/18, 12:46 PM
#12

Men vad står det för mamma på henne i passet då? Fanfare? För hon står fortfarande inte i Blå Basen som Fanfares dotter.

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

arna
10/4/18, 1:44 PM
#13

Faffie hade en hel hoper avkommor i Österrike men bara en dotter som är född här och det är Flocke eller Flinga som hon också kallas. Skönt att höra att Flora har det bra, är hon det minsta lik sin mamma är hon en riktig pärla <3

Annons:
Upp till toppen
Annons: