Annons:
Etiketterutställningpremiering
Läst 1434 ggr
Eldfuxen
3/29/15, 7:54 PM

Resultat från avelsvärderingen av hingstar 2015

Jag har fått preliminära resultat från årets avelsvärdering av haflingerhingstar: Alla tre visade haflingerhingstar blev godkända för avel!

Sternbild född 2005 e. Straden u. Soraia-Sissy fick 43 poäng och avelsvärdebokstav A på sina utländska avkommors meriter.

Ekbackens Wall-E född 2012 e. Winter-I u. Fiorella fick 41 poäng och avelsvärdebokstav G.

Väbjörns Ace of Diamonds född 2011 e. Anger u. Möllehöjgårds Amanda fick 40 poäng och avelsvärdebokstav GII.

Med reservation för ev. feluppfattade siffror. Mer info kommer alldeles säkert från dem som var på plats.

http://www.stuterieldfuxen.se haflinger@bahnhof.se

Annons:
Quesa
3/29/15, 10:00 PM
#1

Tack för snabb resultatuppdatering! (Uppskattas när krasslighet gjorde att ridhusläktaren hos Grevagården inte kändes så lockande🤢)

Annette
3/29/15, 10:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag har varit på Grevagården alla tre dagarna. Idag var det ihållande regn och iskallt, inte alls så trevligt som igår då det var sol och varmt.

Här kommer mina foton på Haflingerhingstarna. Jag kan inget om denna ras men jag tyckte de var trevliga alla tre. Jag föll särskilt för den hårfagre :)

Sternbild

Annette
3/29/15, 10:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Sternbild igen.

Annette
3/29/15, 10:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Ekbackens Wall-E

Annette
3/29/15, 10:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Väbjörns Ace of Diamonds

BrittaD
3/29/15, 10:43 PM
#6

Men halloj, Annette!

Så synd att jag inte visste att du också var där! Åtminstone vid något av dina fotograferingstillfällen har vi stått bredvid varandra och fotat 😂

Och vad glada alla skall bli över dina fina foton 🌺

Själv är jag nämligen så snål med foton att jag inga visar här förrän jag använt dem i min lilla tidning.

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Annons:
Annette
3/29/15, 10:51 PM
#7

#6. Var du också där :) Jag känner ju inte Haflingerfolket så jag har ingen aning om vem du är :)

Jag känner mig som en stalker, jag har förföljt fotoproffsen i tre dagar 😞.
Tror ifs inte det gör något bara man inte är i vägen. För hingstägarnas del är det ju bara positivt om fler passar på att fota samtidigt så slipper de göra om proceduren.

BrittaD
3/29/15, 11:24 PM
#8

Jag har ingen aning om vem du är heller! Men var inte så anspråkslös, tycker du tagit verkliga proffsfoton 🏆

Själv fotade jag mest inne i ridhuset och då blir det ju både suddigt och dunkelt.

Mitt favoritfoto av Walle-E vill inte fastna här. Försöker imorgon igen 😭

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Isflinga
3/29/15, 11:25 PM
#9

Liz. Sternbild 10-9-8-9-7-8= 51p

Carina-J
3/30/15, 6:49 AM
#10

Wow, vilka vackra foton! Och vad vacker Sternbild är! Hoppas han gick igenom det veterinära också, så vi får se honom i aveln i år. :-)

~Livet är som en cykel. Slutar man trampa faller man av!~

Annette
3/30/15, 7:28 AM
#11

Kul att ni gillade fotona :)

Mina ridhusfoton blev inte heller bra. Vi fotade några Ardenner i lilla ridhuset på förmiddagen då det regnade som värst. 

Jag har en hel del foton från helgen, dock inga fler Haflinger än dessa, de kommer så småningom att läggas ut i galleriet på min hemsida, www.djupedalen.se  Där finns mestadels Shetlandsbilder men emellanåt kommer det med andra raser. Tror dock detta var mina första Haflinger, det kanske kan bli fler i sommar ;)

BrittaD
3/30/15, 10:23 AM
#12

# 10

Ja, i år gick alla haflingerhingstar igenom utan veterinära anmärkningar.

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Upp till toppen
Annons: