Haflinger iFokus

Haflinger

Etikettallmänt
Läst 2331 ggr
Carina-J
2013-01-01 14:47
4

År 2013…

Ja, idag är det första dagen på det nya året 2013. Solen skiner, det är varmgrader och isgata efter byvägarna här. Känns som om våren redan är på väg.Tungan ute

Vi har väl alla våra små förhoppningar om hur det nya året ska bli. Facit får vi inte förrän sista december.

Själv hoppas jag att operationen jag ska göra i vår, kommer att gå bra och att jag efter den ska kunna bli helt återställd i höger arm.

Så hoppas jag också att allt ska gå bra med fölningarna för mina två shettisdamer. Drömde en natt att det skulle resultera i en brun och en svart hingst, men jag vet ju att den som lånat magarna vill ha ston! Flört Helst bruna eller fuxar. Nåja, än vet vi inte ens riktigt säkert om betäckningarna har tagit. Kan väl berätta då att stona är fuxar och hingsten är en svart avelsmatador.

Gammelkatten på 22 år, och ena haflingerstoet, på 26 år i år, börjar bli gamla och skraltiga. Gråter Hoppas ändå att jag ska få ha dem med mig hela detta år…

Några direkta planer har jag däremot inte för det nya året. Har ni?

~Livet är som en cykel. Slutar man trampa faller man av!~

Eldfuxen
2013-01-13 07:36
8

Jag tänkte ta det lugnt med hästeriet i år. Minska antalet hästar och sänka ambitionsnivån. Anledningen till dessa planer ligger just nu och sover i min famn. Kyss Han kan även beskåds här: http://www.akademiska.se/sv/Webbisar/Webbis/?WebbisID=2094

Kram på er alla!

http://www.stuterieldfuxen.se haflinger@bahnhof.se

Carina-J
2013-01-13 08:01
6

#1 Nämen vilken jättetrevlig överraskning! STORT GRATTIS till den lille!

Men visst är det väl konstigt - han är inte ett dugg lik en haflinger? FörvånadFlört

Tyrolare
2013-01-13 09:28
6

#1 GladVilken söt liten kille!

Ett JÄTTE stort GRATTIS och en stor glädjekram 

från oss på Vässingarp.

Eldfuxen
2013-01-16 13:01
7

Tack båda/alla!

#2: I ett avseende är han i alla fall väldigt lik en haflinger: När han inte sover är hans favoritsysselsättning att äta! Kyss

http://www.stuterieldfuxen.se haflinger@bahnhof.se

Carina-J
2013-07-01 11:05
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har letat upp denna gamla tråd. Tänkte att, nu när vi har kommit till halvtid, uppdatera händelserna lite.

Det blev inte mer än ett shettisföl, ett svart stoföl.Hjärta Det andra stoet var aldrig dräktigt, tyvärr.

Gammelkatten och haflingerstoet Lalita hänger fortfarande med. Hjärta

Själv opererades jag i tisdags och fick bort allt "skrot" jag hade i armbågen sedan frakturen förr ett år sedan.
Så nu finns det inte ens ett skrotvärde på mig längre, säger sambon. Arg

För er som inte är så kräsmagade lägger jag in en bild på "skrotet". Det är otroligt hur mycket grejer det ryms i en armbåge! Jämför gärna storleken på skruvarna och brickan med tändstickan jag lagt dit.
Läkaren har gjort klart för mig hur viktigt det är att jag inte går och ramlar den närmaste månaden, då armbågen just nu ser ut som en schweizerost. Så nu tassar jag omkring här, försiktigt, försiktigt… Skrattar

BrittaD
2013-07-21 11:33
2

Nu har du varit borta så länge från iFokus - inte likt dig, Carina-J - så jag undrar oroligt om du brutit mot läkarinstruktionen och gått och ramlat … det får du inte 🤢

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Carina-J
2013-07-21 17:41
1

#Nej då, inte har jag gått och ramlat inte! Däremot har det varit full rulle här ett tag med hösilageskörd, dåliga hästar och besök på stuterier. Se nedan.

Carina-J
2013-07-21 17:44
0

Vi har varit och hälsat på det av våra shettisston som fick ett svart stoföl. En jättefin liten tös har hon fått!

Carina-J
2013-07-21 17:48
0

En till bild.

Carina-J
2013-07-21 18:15
0

Vårt gamla haflingersto Lalita har varit halvdålig, tappade aptiten och började se ut som dagens moderna haflinger, (uppdragen buk) och det är ett tecken på att hon inte mår bra. Men efter många om och men så lyckades vi lösa det. Nu mår hon bra igen, dock har hon fortfarande vinterpälsen kvar, men det är ju inte alltför ovanligt på gamla hästar. Måste vara jobbigt bara, i den här värmen.

BrittaD
2013-07-21 18:33
1

Både skönt (att du inte ramlat) ooh ledsamt med Lalita, inte är hon ju sååå gammal, tycker jag. 26 år 😮 förvisso, men ändå, jag minns henne som igår när hon charmade domarna i sin ungdom. Jag träffade henne redan som 2-åring. Alltså det var hon som var två år 😃

haflingerforum.nu

BrittaD
2013-07-21 18:34
1

Jaaa, shettisföl är också underbara ❤️

haflingerforum.nu

Carina-J
2013-07-22 17:12
0

I år räknat är hon kanske inte så gammal, men tittar man på hennes kropp, så är den gammal och skröplig. Hon är svankryggig, ja hela överlinjen har förlorat sin fasthet och sjunkit in. Och hon är stel och tycker verkningen är superjobbig. Hon har även blivit ”tunnhårig” och är helt vit under pannluggen.😕