Hästannons
Satt och tittade på lite hästannonser på Blocket idag, och hittade en haflingerkorsning som var till salu här i kommunen. Blev ju lite nyfiken och kollade vem som skulle sälja. Döm om min förvåning när jag upptäcker att det är en tjej här i byn. Visste inte ens att en av hennes hästar var en haflingerkorsning…
Då pappan till nämnda häst är av haflingerras, så kanske någon skulle kunna få för sig att tro att någon av våra hingstar är den skyldige, men så är alltså icke fallet. 🙂 I varje fall inte om ingen varit in i vår hingsthage och tjuvbetäckt mamman, vilket i och för sig skulle kunna vara möjligt - men högst tvivelaktigt. 😉
~Livet är som en cykel. Slutar man trampa faller man av!~
Vet du vem haflingerpappan är då?
Det finns ju gott om buskavlare nu för tiden 😢
~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~
haflingerforum.nu
Jag har spårat henne men inte haflingerpappan.
Stoet fanns också på Hästnet med namn och härstamningen på mammans sida. Pass hade hon också, så det var bara att klicka fram henne i Blå Basen. Pappan okänd dock. 🤓
haflingerforum.nu
Väl inne bland annonserna hittade jag såklart fler korsningar.
Vad sägs om en frieser-haflinger?
haflingerforum.nu
Det ante mig att pappan var ospårbar. Och det var synd, mycket synd.
Är ju lite nojig och orolig för att våra hingstar ska bli "anklagade", då vi som sagt bor i samma by, och vi är de enda som har haflingerhingstar här i trakten.😕
Tack för ditt engagemang BrittaD, tänkte aldrig på att det gick att söka i Blå Basen…
Frieser-haflinger? Hm… Tänk att kunna förstöra två så fina raser!
Samba och dottern Rocca Bella går faktiskt just nu i en beteshage nästan "vägg i vägg" med denna häst. Syns inte ett dugg att det är haflinger i till salu-hästen, men kanske Rocca Bella ändå märker av det, då hon är jätteintresserad av henne. Rocca Bella har faktiskt aldrig varit så här intresserad av en "utomstående" häst förut.