Haflinger iFokus

Haflinger

Etikettallmänt
Läst 842 ggr
Carina-J
1

Årets nyordslista

Hästlasagne finns med på årets nyordslista. Fast hästlasagne har vi väl ätit i många år utan att ens veta om det, så så ny är förstås inte själva företeelsen. Men från och med i år är själva ordet hästlasagne officiellt i varje fall.

~Livet är som en cykel. Slutar man trampa faller man av!~

Carina-J
0

5:2-dieten är också ett nytt ord för i år. Den prövade jag faktiskt i våras. Gick ner några kilo, även om det tog lite tid. Sambon däremot rasade snabbt i vikt. På karlar sitter tydligen fläsket väldigt löst… I varje fall är det dags nu för en till kur för min del, för julfirandet har tyvärr satt sina spår. Dieten är ju inte så komplicerad heller, och bäst av allt, väljer man rätt sorts ingredienser dessa två dagar i veckan, så behöver man inte gå hungrig heller.

BrittaD
2

Huuuva - hur klarar du det?

Låter som plågsamma djurförsök 😭

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Carina-J
0

Inga som helst problem, om man väljer dagar man är ledig från jobbet. På jobbet skulle det bli för jobbigt att se alla andra stoppa i sig… En del väljer att bara äta ett mål mat den dagen de går på diet. Det blir ett ganska stort mål, då man får äta så mycket som 500 kalorier om dagen som fruntimmer, karlar äter 600 kalorier. Jag delar dock upp det på flera små måltider då jag vill hålla blodsockret på en jämn nivå. 500 kalorier är ganska mycket mat om man väljer räkor, kyckling, mm. The och kaffe kan man dricka i princip obegränsat då de inte innehåller mer än ca en kalori. Egentligen är ju detta ingen bantningsmetod utan ett sätt att låta kroppen återhämta sig. Man kan få lika bra värden som en idrottare på detta vis. En av bieffekterna visade sig vara viktnedgång, och det är ju aldrig fel. Själv blir jag väldigt pigg och vaken dessa "fastedagar".

BrittaD
0

Ja, jag är ju alltid ledig från jobbet, men skulle ändå¨inte ens klara 6:1-dieten. 🤐

Jag tillämpar i stället TIO-dieten, om den är bekant 😉

haflingerforum.nu

Carina-J
0

TIO-dieten? Vad är det för något?

BrittaD
2

TIO = Tag Inte O

😎

haflingerforum.nu

Carina-J
0

Men- den har jag ju praktiserat i hela mitt liv! Skulle vara mager som en skrika om den fungerat, ha ha!