körning med haflinger
Jag letar loksele till min haflingerkille men vet inte alls vilken storlek jag bör leta efter. Någon som har loksele till sin haflinger som kan tipsa om storlek?
Är även på jakt efter finsele (bröstsele). Är det storlek cob som gäller där?
Min haflingerkille är Eldfuxens Walente e. Eldfuxens Wacker. Walente är inte så grov, större c-ponny.

Vi har bara två lokselar, och de är för små, och dessutom vet jag inte vad det är för storlek på dem, så där kan jag inte hjälpa dig, tyvärr.
Men jag funderar på om Walente skulle kunna ha sin pappas finsele? Jag är inte speciellt bra på att köra och gör det väldigt sällan nu när inte hans underbara farmor Sindy (som var en klippa ❤️ ) finns längre. Så den där finselen, som är handsydd och exakt måttad för Wacker bara hänger där i min sadelkammare och jag tycker det är synd på en så fin sele! Hon som sydde selen är mamma till hon som körde Wacker en sommar så att han kunde göra kördelen av sitt bruksprov i form av tävlingsdeltagande innan han visades och gjorde ridprov året efter (på den tiden krävdes både rid- och körprov av haflingerhingstarna). Vi har använt den vid tömkörning av mammas Cassiopeia under några veckor för några år sedan, men annars är den väldigt lite använd, och som sagt jättefin med lite roliga detaljer också.
Vi kanske kan höras per pm och om du är intresserad så kan jag mäta olika delar av selen och skicka bilder.
http://www.stuterieldfuxen.se haflinger@bahnhof.se