Bokrea med haflingerböcker
Idag startar den stora bokrean i Sverige.
Adlibris rear två av mina haflingerböcker.
~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~
haflingerforum.nu
Den andra haflingerboken som Adlibris rear:
haflingerforum.nu
Var det någon av de här som det stod om Nelson II i? Eller vilken bok var det? :)
Det står om Nelson 2 i båda böckerna, men allra mest i den första boken, som berättar om hur de första haflingerna invandrade till Sverige på 70-talaet. En av dem var Nelson, och hans historia är faktiskt ganska kul. 
haflingerforum.nu
Den måste jag köpa! Vill läsa om mitt stos pappa😃 Det är väldigt svårt att hitta information om honom på internet, finns ju heller inte en enda bild!
Det fanns ju ingen Internet och väldigt lite datorer på Nelsons tid. Inte var det så många som fotograferade heller. Och foton sparades inte på hårddiskar utan i pappersform. Svårt att bevara på ett ordnat sätt. Jag minns att jag hade väldigt svårt att få tag i foton av de äldsta haflingerna, när jag gjorde "historieboken". Ser nu att jag bara har tre bilder av Nelson i bok 1, en bild använde jag faktiskt två gånger. Däremot finns det mycket att läsa om honom. 
haflingerforum.nu
# 6
Förresten,
I Riksstambok över haflingerrasen i Sverige. Band 1 finns en uppställningsbild av Nelson. Höll på glömma den.
haflingerforum.nu
Hittade ingen färgbild av boken.
haflingerforum.nu
Detta måste jag kika på :)
Om man inte vill köpa, så finns det bibliotek 
haflingerforum.nu
Har redan råkat beställa hem båda dina böcker… Hoppsan 😇
Det är ju bättre att äga dem, inte för ägandets skull, utan för att man kan återanvända dem. Jag använder dem jämt som uppslagsböcker när jag vill kolla något - och då är det ändå jag som än gång skrivit dem. Och mitt minne är mycket bra, särskilt när det gäller haflinger. 
haflingerforum.nu
Fick dom i brevlådan precis nu! Jag gynnar gärna Haflingerälskare 😉
Ja, bibliotek är bra. Men fördelen med att äga så här fina böcker är ju att man kan läsa och titta i dom om och om igen… 🙂
Tack ska du ha! 
Adlibris är det effektivaste företag jag känner!
haflingerforum.nu