Haflinger iFokus

Haflinger

Etikettallmänt
Läst 10114 ggr
BrittaD
0

Mygg i Dalarna

Läser att myggen nu börjar invadera Dalarna.

Hur klarar hästarna det Ledsen

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Carina-J
0

Mygg, vad är det för något? Nä, skämt åsido, så är det alltid myggigt där jag bor. Har inte märkt att det är värre i år, snarare tvärt om, men de kanske kommer nu då? I natt har alla hästarna stått inne, då det har varit väldigt regnigt och åskigt under natten. Ttyvärr blev det inte svalare efter åskan, det är lika varmt och kvavt idag. Och med fukten pga allt regn slog knotten till rejält i morse, så hästarna fick gå ut lite senare. Jag fick till och med in massor med knott i sadelkammaren när jag öppnade dörren. JAG HATAR KNOTT!

~Livet är som en cykel. Slutar man trampa faller man av!~

Carina-J
0

Glömde svara på din fråga ju. Har aldrig märkt att mygg varit några som helst problem, men det finns ju många myggsorter, så vi kanske har snälla. De sitter i klasar på hästarna vid enstaka perioder, men hästarna är helt oberörda. Värre är det med knott. JAG OCH HÄSTARNA HATAR KNOTT!

~Livet är som en cykel. Slutar man trampa faller man av!~

anehee
0

Jag tar in hästarna när det är som mest besvärligt. Ofta står de inne den heta delen av dagen när det är som mest småflugor od. i farten, för att sedan gå ut när det svalnat. Vanliga mygg verkar inte besvära dem så mycket. Håller också på att prova olika hopkok som ska hålla flygfäna borta. Någon som har ett bra recept?!!