Ståtlig haflingerherre SÄLJES
5-årig valack säljes från uppfödaren, mor finns att se. E: Liz Nachtmann U: Shoshone 451. Ej mätt men är mellan 140-145 i mkh. Påbörjad det mesta, tömkörd i 3 år, riden, svänger för vikthjälper väldigt bra, flyttar för skänklar, drar svängel och draglinor utan problem, dragit gran några gånger. Visad med 41p som föl och 39p som 1-åring. Löshoppad upp till metern med kapacitet för mer (har det i stammen). Gått tömkörningslektion för Anders Eriksson och clinic för John Moore. Jag lastar och verkar honom utan problem men vill att han kommer till ett hem med hästkunskap.
Har en naturlig bra samling i kroppen och är som gjord för dressyr och hopp grenar. Väldigt samlad och mjuk i kroppen, ej tung.
Kommer från en otroligt fin stam och var hingst till dec -13, är fortfarande lite gnäggig runt andra hästar men det avtar allt mer.
Lättfödd! Har ej fång eller eksem. Försäkrad, vacc och avmaskad denna vår.
Nanghial är en otroligt känslig kille, snäll och väluppfostrad och lyssnar på det lilla, känns ej tung, man kan utan problem få upp honom i trav från marken endast genom att kasta lite energi i tanken. Kan visa dominanta sidor men då får man leta.
Riden mycket i repgrimma och sidepull men även med bett. Kan gå ut själv utan problem men även i grupp. Blir lite irriterad om han blir lämnad själv i hagen dock.
Behöver en ryttare/kusk med självförtroende då han blir osäker ibland.
Säljes gärna till NH/parelli intresserad då jag lagt en ordentlig grund på honom. Kommer få ordentligt med tagel som vuxen!
Står 4 mil norr om Örebro
Tel 073 049 53 09
Pris. ??
2# 25 000 :-) ursäkta, glömde det. Han ska börja ridas av en kvinna denna vecka som gått unghästberidarutbildning på flyinge och har många meriter. Hon ska börja hoppa honom lite uppsuttet och träna honom i dressyr :-) Priset är väldigt diskuterbart om jag hittar "rätt" hem :-)