Vad roar ni er med i regnet?
Vad hittar ni på?
Med hästarna?
Utan hästar?
Själv lyssnar jag på radioprogrammet SOMMAR och försöker få till den rätta stämningen, men jag känner att jag skulle behöva någon ny, allt uppslukande hobby.
Släktforskning lockar men det är så iomhusaktigt om nu
skulle börja lysa.
Om ni inte har några tips, kommer jag snart att locka/tvinga er med på en lek (hemska tanke :( ) här i haflingersajten.
~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~
haflingerforum.nu
Jag har i varje fall upptäckt en sak de här utomordentligt regntunga dagarna, att jag saknar ordentliga skodon på fötterna. Först trampade Sturmwind av mig den ena stöveln vid intag häromkvällen. Var fick jag placera min stövellösa fot då innan jag fick på mig stöveln igen, om inte i en lerig och djup vattenpöl. Med nergeggad och blöt strumpa/fot var det bara att dra på sig stöveln igen. Den var för övrigt bara att kasta sedan, gick inte att få ren… Hade dock ett till par, men det visade sig vara hål på den ena, så jag har återigen klafsat omkring med våta fötter i lika våta skor. Tyvärr var det högerfoten på bägge stövlarna också, så det gick inte att göra ett par av de hela heller, ha, ha! Och nu i morse blev mina läderkängor så blöta att jag inte längre har någonting att gå ut i, tills de torkat. Jag har alltså husarrest just nu.
~Livet är som en cykel. Slutar man trampa faller man av!~
Vad jag roat mig med? Jo, jag har skickat efter lite böcker hos Björn Lunden. Halva priset denna månad ut. Blev några om revision, bokslut och löneadministration.
Vad ambitiös du är 🌺Tänker du läsa dem också 🤪
haflingerforum.nu
Jag skulle vilja puffa för den där utställningen på Bohusläns museum i Uddevalla: HÄST - säg mej vem du är! Jag menar absolut inte att vara ironisk och syftar inte på fadäsen vi pratat om i en annan tråd.
Nej, det är verkligen en fin och intressant utställning som nog intresserar alla hästvänner och ger mycket att fundera på. Hästens historia före och tillsammans med människan, hästen som fri och domesticerad, som arbetskamrat, i sporten, i konsten, även i barnboken - och hästen som vår vän. Foton, film, bilder, statyer, utrustningar.
Och frågor. Hur i hela världen låter detta fria, vilda djur oss människor tämja det?
haflingerforum.nu
Har inte fått dem än - postgången tar god tid på sig- men visst ska jag läsa dem, dock inte från pärm till pärm. De blir väl mer som uppslagsböcker, måste hålla mig uppdaterad serru. Ja, jag är väl lite konstig som tycker revision och bokslut är intressant, ha, ha! För övrigt är Björn Lundens böcker väldigt bra och läsvärda.