Hingstlistan
Var just in på SHFs hemsida för att titta på hingstlistan, och upptäckte att den är under totalrenovering sedan 1,5 månader tillbaka, och således inte tillgänglig alls i dagsläget. Hoppas därför att alla ni hingstägare skickar in bilder och annan information till SHF, så att den blir så aktuell och komplett som möjligt när den kommer upp igen på hemsidan. Och kolla gärna igenom texten också sedan, så att t ex inte er hingst står med fel härstamning. Förekom nämligen i den gamla listan…
~Livet är som en cykel. Slutar man trampa faller man av!~
Den nya hingstlistan har nu kommit upp på SHFs hemsida. Tyvärr verkar det bara vara en hingstägare som skickat in uppgifter på sin hingst. Eldfuxens Wacker ståtar alldeles ensam på den just nu… Finns det inget intresse från övriga hingsthållare?
Jag tror att listan är under arbete än så länge. Det finns ju ingen hänvisning till den på starsidan.
~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~
haflingerforum.nu
Fast nog verkar det märkligt att bara en hingst finns med på listan än så länge. Det är ju den här tiden på året stoägana sitter och planerar. Om några månader är det ju full betäckningssäsong. Nä, skärpning hingsthållare, ta nu och skicka in hingstarnas uppgifter!
Fortfarande är det bara Eldfuxens Wacker som är med på listan. Tydligen är han den ende shf-hingsten som kommer att stå till förfogande i år? Eller är hingsthållare verkligen så slöa att de inte orkar skicka in uppgifter på sina hingstar?
Idag har Shf lagt upp hingstlistan "offentligt". Och visst är det så att mycket få hingstägare skickat in uppgifter på sina hingstar. Shf har därför blivit tvungna att plocka material och uppgifter från respektive hingsts hemsida, för att kunna få ut information. Det är banne mig helt otroligt, och jag tycker faktiskt de hingsthållare som inte orkat bemöda sig, verkligen har anledning att skämmas!