Cahiras bildtråd
Tar många bilder så tänkte göra en liten tråd åt vår lilla guldklimp. :)

Jag har letat namn åt henne som en tok, ett namn är ju för livet! Tänkte ge henne ett riktigt divanamn som var vackert och kraftfullt.
Men som det ofta är så trillar ett namn i knät på en som man bara blir förälskad i och detta hände mig idag. Trots att hon är en vacker tös så är hon ändå 17 månader och ung och nyfiken. Hon är lite av en trubbelmakare medans hon undersöker saker och min kompis hade nämnt chicken nuggets idag så jag kallade henne "a little trouble-nugget" och det totalfastnade!
Jag är inte 100% säker ännu men jag tror att jag behåller namnet Nugget. Så otroligt sött på henne! :)
Hennes bakgrund är okänd, jag vet inte om hennes föräldrar är registerade eller ej. Men ägaren som hade henne hade fått en stroke och kunde inte sköta hästarna längre. De kallade henne Shunta och det gillde jag inte riktigt. Nugget är inte så mycket divanamn men jag tycker det passar ändå. :P

Vi håller fortfarande på att lära känna varandra, men det blir nog en hel del bilder på henne i denna tråd. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Namn är 100% spikat och det blev Enya till sist. Jag var inne på ett vackert namn och efter jag funderat på namn ett tag så kände jag att Nugget var inte vad jag ville ha från första början. Men Enya blev perfekt! Jag kan pilla med manen och se in i ögonen i all evighet.❤️
Enya, ett perfekt namn tycker jag också. Absolut värdigt en vacker haflingerfröken. Kloka ögon hon har!
~Livet är som en cykel. Slutar man trampa faller man av!~
#3 Ja gud ja.. dom ögonen talar en historia trots hennes unga ålder. Jag ser fram emot många fina år med henne!
Enya gnäggar så fort hon ser mig. Det är första gången en häst gnäggar hälsande åt mig och det känns riktigt underbart. 😊
Hennes unga ålder och otålighet gjorde det omöjligt att reda ut tovorna i man och svans så hon fick en kortklippt frisyr så jag kan träna hantering bättre medans hon är ung och vänja henne positivt istället för att luggas och ha mig.
Vi har haft mycket halka så Enya har varit "boxbunden" rätt så länge i ladan. Men nu med solid mark så släppte vi ut henne för att bränna energi. Och brände energi gjorde hon! Hon blir 2 i vår. :) Jag tog 466 bilder idag så här är en bildbomb av de bästa. :)
Söta randiga bakhovar! 😍

Ha, ha, ja hon var verkligen glad att få komma ut! Härliga bilder!
Vilka häftiga bilder 😃
~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~
haflingerforum.nu
Fy farao!! vilken söting!! 😍
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Underbara bilder! 😍
http://www.stuterieldfuxen.se haflinger@bahnhof.se
Tack alla! :)
Kommer släppa ut henne mer så lär bli fler såna här bilder kan jag tänka mig. :) Kommer klickerträna henne lite medans hon fortfarande har fölnyfikenheten kvar så jag kan använda det till min fördel i framtiden. :) Plus att det kommer bygga bandet mellan oss lite. :) Och det kommer underlätta hovvård och man/svansvård. Och ja allt! Men först måste hon bränna överskottsenergin och det måste bli lite mindre dökallt ute. 🥶

# 11
Härlig bild också!
Finns det andra hästraser som är lika uttrycksfulla och roliga som haflinger månntro?
~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~
haflingerforum.nu
#11 Men så söt 😍

Han tackar för de fina orden :) den här försökte jag få med sist, provar igen :)

Poison-Heart din häst är jättefin men starta gärna en egen tråd så detta fortsätter vara min och Enyas bildtråd. :) Tack på förhand. :)
Ursäktar att jag inte uppdaterat på ett tag, men här kommer ett gäng bilder. :) Vi har fått en underbar start på en vacker vänskap och det vi tränar på går riktigt bra, förväntat med tanke på hennes otåliga ålder. Hon är totalt orädd för när hundarna skäller eller skrammel från hinkar eller andra höga ljud, väldigt trygg liten tjej. ❤️

Buse leker med flugnätet :)

Såpbubblor

Oj, oj vilka fina bilder! Och vackert väder ser ni ut att ha också-lyckostar. Visserligen har solen här hemma i "Svedala" visat sig några dagar nu i augusti, men min semester i juli regnade mer eller mindre bort. Surt!
Nu är ju det här ett chattforum typ, så vill man inte ha något annat i tråden än komplimanger på sina bilder så kan man ju starta en blogg eller nå liknande.
#18 Ja vädret är underbart här, större delen av tiden. Trivs! :) Hörde att sveriges sommar var inte så mycket till sommar. :(
#19 Jag har inte sagt något om något annat än komplimanger men tråden heter Cahiras bildtråd dvs min bildtråd. Jag ville ha en tråd för att visa upp Enya i, om jag ville ha en generell bildtråd på haflingers, vilket jag inte har något emot, så hade jag döpt tråden till något mer generellt typ Haflingerbildtråden. Men jag förväntar mig inte bara komplimanger, det har jag aldrig sagt något om.