Snälla, hjälp mig rädda Dinara.
Ursäkta om detta ej är tillåtet eller om jag la tråden fel.
FB gruppen: https://www.facebook.com/groups/515301845316183/
Hejsan!
Denna otroligt vackra haflinger vid namn Dinara står vid ett vägskäl-slakt eller ett fortsatt liv hos trygga händer. Dinaras ägare tröttnade på henne och sålde henne till slaktaren. Han gödde upp henne så att hon skulle väga mer=han fick ut en massa pengar för henne. Inte ska väl endast 10 år gamla Dinara få avsluta sitt liv ännu?
Jag heter Jennipher och är 15 år gammal. Tillsammans med min mamma Nina så har jag beslutat att försöka rädda henne ifrån slakt och ge henne ett forever hem hos mig här i Sverige. Jag har ridit sedan jag var 3 år gammal, ägt egen häst sedan 6 års ålder och växt upp hästgård med pappa och sambo. Inriktar mig på NH, akademisk ridkonst och bettlösa alternativ. Flera års vana av unghäst och problemhästar. Dinara skulle hos mig få bo som en prinsessa med 12 timmars utevistelse, mysigt stall och stoora hagar.
Jag tror att tillsammans kan vi klara detta och säkra hennes framtid. Även fast du kanske inte kan ge några pengar så är en delning och peppning lika mycket värt.
Tillsammans ska vi klara detta!
Om det skulle bli så att jag inte hinner rädda henne, går alla pengar jag samlat in from idag till Fölhjälpen.
Dinara släpps ifrån slaktaren om 2150 euro betalas vilket motsvarar cirka 19000 kr.
Pengar som jag har sparat undan sen tidigare: 13000 kr.
Insamlade pengar: 595 kr
Vi kan inte hjälpa alla,
men vi kan hjälpa någon
och för denna någon betyder det
universum <3Smiley hear