Haflinger iFokus

Haflinger

Etiketterhästvårdsjukdomar
Läst 1142 ggr
EvyKiwy
2016-11-03 23:47
0

PANIK!!!

Hej jag vet inte om jag la tråden rätt men vet inte vet jag ska vända mig! Jag är en 12 årig tjej som har ridit sedan jag var sju. Vår granne har två hästar 1 ung travare och en gammal islandshäst som heter Dreyri. Problemet är bara att travarna har det super bra men inte Dreyri. Dreyri är smutsig med många små knölar och sår har bara ett öga och svampiga hovar!! Jag har en gång vart skötare på honom men får inte vara där nu när den nya travarn är där då han är en opålitlig hingstoch inte en foglig valack som dreyri. När jag först kom DIt hade han inte borstats på 8 månader! Men nu när jag inte är där blir han bara smutsigare och mer deppig! Han hänger bara i ett hörn och ser ledsen ut om dagarn….. Jag har tröttnat på att se honom så! Jordbruks verket lyssnar inte! Mina föräldrar lyssnar inte heller inte ens min lärare! Vet nu inte vad jag ska göra för att få borsta Dreyri bara en gång igen…. Han är nu 30 år och är den mest fantastiska jag träffat…. Vet att detta är förr Haflinger men jag har panik! Snälla hjälp jag har grannens telefon nummer så kan messa honom om ni har någon Idé! Men snälla bara HJÄLP!

Verylove
2016-11-03 23:57
0

Jag tänker att din granne borde uppskatta hjälp med hästarna, så det borde nog hen gå med på. Jag är dock inte så insatt på ämnet.😃Lycka till!

JoannaLi
2016-11-04 00:06
4

Har du pratat med länsstyrelsen? Det är de som ska se till att det jordbruksverket säger faktiskt följs. Så ring länsstyrelsen och säg till dem att det är bråttom och viktigt att de kommer ut och kollar till hästarna.

EvyKiwy
2016-11-04 13:44
0

#2Hej har försökt nu. Som säger att dom vill prata med mina föräldrar om dom ska kunna ta det vidare…… #1 ja jag fick förr borsta honom varje dag men får inte för den nya hästen är tydligen opålitlig

JoannaLi
2016-11-04 18:12
0

#3 Kan dina föräldrar föra din talan nu när det nu krävs? :)

EvyKiwy
2016-11-06 11:04
0

#4 nej mamma dricker och missbrukar…. Och pappa säger att men inte ska läsa sig i andras

EvyKiwy
2016-11-08 22:51
0

Dreyri har börjat stå och titta efter mig. Han är snart 30 så han börjar bli gammal. Jag vill att han ska dö lycklig men det är fö mkt begärt