Manfri sida?
Hur är det egentligen, finns det en regel som säger att hästens ena sida ska vara manfri på utställning/premiering? Man har ju fått den uppfattningen i varje fall, men nu dyker det upp fler och fler hästar på utställningar där de t o m delat manen "med våld". Är detta verkligen tillåtet? Hur ska domaren kunna se något av halsen då? Observera att de utställningar jag sett detta på inte varit haflingerutställningar.
~Livet är som en cykel. Slutar man trampa faller man av!~
På shettisar VET jag att manen SKA vara delad men på kallblod ska den ligga på ena sidan=)

Bra fråga det där. Jag har alltid fått höra att man ska ha manen på ena sidan just för att underlätta för domaren att se halslinjen ordentligt. När jag visade min ettåring i somras fick jag kämpa för att den skulle ligga kvar på ena sidan, men väl där på utställningen såg jag flera haflinger vars man låg på båda sidor
Ah, har de börjat på haflinger nu också? Var får man tag i dessa regelverk, så man kan hålla sig uppdaterad?
Vet att man förr inte fick ha reklam på tröjorna/jackorna heller när man visade, men det kanske är borttaget också då?
~Livet är som en cykel. Slutar man trampa faller man av!~