Haflinger iFokus

Haflinger

Etikettavel
Läst 1396 ggr
Eldfuxen
0

Fölauktionen i Ebbs

Hej!

Här damp det ner ett pressmeddelande i någons brevlåda, så jag vidarebefordrar nyheten:

Dyraste fölet vid årets stofölauktion i Ebbs blev Franz Bramböcks

Fella

e. liz. 181/T Nordtirol

u. E15564/T Fabienne

e. liz. 101/T Amadeus

som såldes för närmare 25 000 Euro!

Det har sålts haflingerföl till Sverige också. Vilka dessa är har jag inte fått veta  ännu, men det får vi nog veta snart! Glad

Godkväll på er alla haflingermänniskor!

http://www.stuterieldfuxen.se haflinger@bahnhof.se

Carina-J
0

Ah, det var dyrt! Hugaligen… men fin stam förstås.

Jag hoppas också att rapporter ska komma in på fölen som köpts in till Sverige. Om inte förr så när "de våra" kommer hem. De börjar ju färden tillbaka till Sverige nu i eftermiddag, men först ska de bevista tyrolerhingstvisningen kl 11.00. Alla de i Tyrol verksamma hingstarna visas då. Drygt 30 st tyrolerhingstar vid ett och samma tillfälle!

Ha en bra dag alla, själv ska jag och jobba…

~Livet är som en cykel. Slutar man trampa faller man av!~

Tyrolare
0

Definitivt en fin stam och pris… 25.000 euro!Flört

Både hingst och stostammen finns redan representerad i Sverige så vi är allt med här hemma i lilla Svedala också!Flört

Nu blir det intressant att se vad de svenska uppköpare av tyroler-haflinger valt att  investera i som framtidasto/avelsmaterial till Sverige.

Ha en trevlig söndag……. här ska vi börja stalla in nästa års "kåringsston", övriga får en månad till ute, det mår de så bra av.

Tyrolare
0

För ni som är intreserade kan jag avslöja att tre tyroler-haflingerföl

såldes till Sverige under Fölauktionen för tyroler-haflinger i Ebbs förra helgen. Samtliga gick till Svensk Tyroler-Haflingeravel (raskod 47).Skrattande

Ett eventuellt fjärde kan vara på ingående………..

STH registrator.Flört

Carina-J
0

Får man vara nyfiken och fråga om stammen på de små?Skrattande

Tyrolare
0

Tyvärr, som registrator kan jag inte lämna ut sådana upplysningar.

Däremot är jag bombis på att det snart kommer ut i olika andra

kanaler, hemsidor och andra informationsväga.

Vi i STH är naturligtvis jätte glada över ytterligare avelsmaterial och räknar kallt med att få se nytillskotten på STHs kåring till våren.Flört

Däremot kan jag kommentera det 4 fölet för det var vårt eller rättare sagt hade tänkt så men så blev det inte….Gråter Vi hade tänkt att hon kunde "lifta" med de övriga men när vi kom till skott då var hon redan borta……….

Så blir det ibland men du, har du inte fått någon info från "de våra" som du kan skriva om. Alla haflingertokar är väl lite nyfikna trots allt……..Glad

Carina-J
0

Uppgifterna jag fått än så länge är att det rör sig om tre stoföl. Jag hoppas få in lite fler uppgifter vad det lider.
Tänkte inte på att du kunde ha tystnadsplikt. Sorry!Skäms

Carina-J
0

I senaste numret av haflingerforum.nu så hittade jag dessa uppgifter på de tre stofölen:
Corinn e liz 280/T Wolfgang u elitstoet Cornada
Mystery e liz 291/T Austriacum u Merci-Cheri
Dare e liz 270/T Buschberg u elitstoet Desideria u elitstoet Dorata

Kul med lite nya flingor!

Tyrolare
0

Ja, nu har ju ägarna gått ut offentligt   Glad

Jag hoppas och ser framemot att få se dem på STHs kåring/premiering till våren på Huseby Bruk. 2010.03.26

Visst är det kul med nya flingor det är en vind av positivitet!Glad