Haflinger iFokus

Haflinger

Etikettallmänt
Läst 1222 ggr
Carina-J
2010-01-05 20:02
0

Haflinger + älg = ?

I går när vi var och handlade mat, så träffade vi på en granntjej i affären. Hon kunde berätta att hennes pappa blivit mycket förvånad när han tittat ut genom fönstret en tidig morgon, och sett våra två haflingerdamer Samba och Lalita stå och vänslas med två älgar.
De hade stått på var sin sida om staketet och försökt nosa ihop med varandra!
Pappan hade aldrig upplevt något liknande och ångrade sig senare att han inte haft sinnesnärvaro att fotografera dem.
Ja, det var ju synd att han inte gjorde det, för det fotot hade jag gärna velat se!Skrattande

~Livet är som en cykel. Slutar man trampa faller man av!~

Utte
2010-01-09 17:59
0

Vad häftigt! Så otroligt synd att det inte blev förevigat med en bild.

Carina-J
2010-01-09 22:40
0

Jag kan ju berätta att i morse var det fullt med älgspår utanför Sambas och Lalitas stalldörr.
Inte vet jag om de försökt bryta sig in till stona, men de fick nöja sig med rönnbären från rönnbärsträden som står alldeles utanför stallet istället.
Stackars Samba är helt utan rönnbär nu. Hon som gillar att nappa åt sig några på vägen in…

Tyrolare
2010-01-11 14:26
0

Så synd att han inte fotade……… typiskt Haflinger eller hur???Glad

Tror det hade blivit årets haflingerfoto of the world!!!!!!!

Shoshone
2010-01-11 18:44
0

Jag har ett foto med min shettis och 4 älgar men på väääääldigt långt håll.. :) Han rymde ur sin hage en sommar, så när mamma satt vid frukostbordet såg hon Goliath stå nere på gärdet och mumsa gräs mellan 4 älgar!! Har tyvärr inte bilden här.. Och det är ju förresten en haflingersidaSkrattande

Carina-J
2010-01-11 21:34
0

Vi tål nog se bilder på shettisar här också!Flört

Från det ena till det andra, jag hoppas du sett att jag PM:at dig?