Haflinger iFokus

Haflinger

Etikettgod-morgon
Läst 1291 ggr
Carina-J
0

God morgon 14 april!

Kan väl inte påstå att jag blev så värst glad i går när jag öppnade plastförpackningen med deklarationspapperen. Jodå jag fick "brevet" redan i förra veckan, men tyckte det behövde ligga till sig lite. Skäms Med facit i hand så skulle jag låtit papperen gå till pappersåtervinningen direkt de kom - olästa - för i och med att jag öppnade "brevet" så blev jag genast varse att jag kommer att bli 11 000 kronor fattigare!Förvånad Restskatt heter det med ett finare ord! Skrikandes Fy 17 vad det svider, har inte hämtat mig riktigt än… Nåja, det som inte dödar, härdar. 

Apropå brev, så fick jag kallelsen till SHFs årsmöte i måndags. Hoppas att det bara var jag som inte fick kallelsen i tid, då den ska vara oss medlemmar tillhanda senast två veckor (dvs 14 dagar) innan årsmötet (lördag, 24 april), för att årsmötet ska kunna räknas som "laga utlyst". Vad som händer om det inte är "laga utlyst", vet jag inte. Beslut lär väl inte kunna fattas, antar jag. Frågan är väl vad det blir för möte då?Obestämd

~Livet är som en cykel. Slutar man trampa faller man av!~

Tyrolare
0

Det dispenserars säkert på ett eller annat visGlad

BrittaD
0

Det var fler än du Carina, som inte fick kallelsen till årsmötet i tid.

Av stadgarna som jag citerar en bit av nedan, blir man ju inte klokare av vad som skall hända:

§ 10 Årsmöte •?Årsmöte skall äga rum senast den sista maj. •?Styrelsen fastställer tid och plats för årsmötet och informerar medlemmarna därom senast tre månader i förväg. •?Kallelse till årsmöte med preliminär dagordning, verksamhetsberättelse, ev. motioner samt verksamhetsplan skall vara medlemmarna tillhanda senast två veckor före utsatt datum. •?Förslag från styrelsen eller enskild medlem (motion) att upptas till beslut på årsmöte om annat än stadgeändring skall skriftligen vara styrelsen tillhanda senast fyra veckor före årsmötet och skall medfölja kallelsen till årsmötet. •?Årsmötet är beslutfört med det antal röstberättigade medlemmar som infunnit sig.

Men häromsistens när ett medlemsmöte inte var utlyst i laga ordning gjorde man om mötet till ett öppet styrelsemöte. Men besluten blir ju inte medlemsmötesbeslut då …

Jag har ett förslag - skall lägga det på din tråd SHFs nya hemsida också - att man lägger in stadgarna där, för vad jag ser fins de inte med där.

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu