Världshaflingerutställningen 2010
Enligt SHFs hemsida är dessa SHF-hästar anmälda och godkända att delta på världsutställningen 2-6 Juni 2010 på Fohlenhof, Ebbs, Österrike :
Armin van de Almhof Hingst 2 år
e. liz.274/T.K Allacher u. Madelein van de Almhof Hf.26354.S ue. Wallenstein Hf.K.193
liz.352/T Nachtmann 32 Hingst 6 år
e. liz.181/T Nordtirol u. EL 15600/T Astra ue. 1338 Afghan II
Atlas-F 33 Hingst 8 år
e. liz.156/T Antinor u. Nikita BZ292X ue. Steinadler
Silly 430 Sto 10 år
e. 1514 Nabucco u. 14328/T Susse ue. 1400 Matador
Övregårdens Carmen 483 Sto 6 år
e. Eldfuxens Wacker 11 u. Chasmir 32-91-0154 ue. liz. Nordwind 1258
Undrar vem av dem som ska bära den svenska fanan?
~Livet är som en cykel. Slutar man trampa faller man av!~
Varför inte börja gissa redan nu………
Blir det deltagare från STH också, så blir det treåringar eller ettåringar och de tvivlar jag på är ridbara i ett sammanhang som arenan på Fohlenhof
Ingen hingst är anmäld, båda har redan varit på Världsutställning och det räcker!
Utav de fem här ovan plockas nog hingstarna bort, altså som flaggkandidater. Tror inte de är med inne i arenan heller, fast Alpkogel var med 2005 i arenan, bakom den danska flaggan, så vem vet
Altså två ston kvar……. frågan är vem som är mest lugn i ett vrål av människor och högtalare etc…..etc…….
Annars och det är vad jag tror, så rids flaggan in av Fohlenhofs ryttare och delegaterna traskar bakom!
2005 var det många som hade den varianten i både in och utridningsfasen. Laura red ut dels den svenska men även USA och Tysklands flaggor + någon mer, tror det var Australien.
Ska i alla fall bli spännande och se hur "truppen" från Sverige ser ut……. viktigast är att vi har någon med i år också!!!!

Vet inte om jag läst det här någon stanns eller om det var på buke, men någon undrade vilken häst som skulle gå med i paraden, som det ser ut nu så blir det Silly.
Gud det är inte lätt att få allt klart, när man just tror att allt är färdigt kommer det nya saker som man missat att det behöver vara gjorda, alltid lär man sig något nytt.
Ni som åker ner med hästar, samåker hästarna ner, eller fraktas de var för sig?
Om ni har tillgång till Internet i Ebbs, så vore de roligt att få en liten hälsning ifrån er, här på forumet. Så skänk gärna en tanke på oss som inte kan vara med…

Vi kammer att samåka, och jag kommer att ha datorn med internet möjligheter med mig just för att kunna uppdatera fast då mest på SHF hemsida, om det nu blir tid över för det. 
Nu var det dags för litet resultat från utställningen.
I klassen hingstar 6-8 år med 17 deltagare:
4. Nachtmann, klass 1a
17. Atlas - F, klass 1b.
I klassen ston utan föl 10-25 år med 24 deltagare:
23. Silly, klass 1a.
Klassen ston utan föl 6-9 år var delad på två grupper. I den ena gruppen deltog 25 ston:
25. Övregårdens Carmen, klass 2a.
Jag tror att de svenska deltagarna hade rest längst …. det borde de få pris för 
~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~
haflingerforum.nu
Sen tänker jag våga mig på att gissa några segrare totalt också (Kunde jag gissa rätt på Nobelpristagaren så ….)
Hingstar;
Väldschampion kan dom ta Abendstern en gång till?? Njaa eller
Novembernebel …. här är jag osäker men
säker på att Nordtirol kommer att vinna hingstarnas avkommegrupp.
haflingerforum.nu

Tror ungefär som #6 om hingstarna.
Bland stona tror jag att Delina vinner. Sen vinner nog någon ur Dorlis-familjen avkommeklassen, i svår konkurrens med någon ur Rikka-Rialta-Rimaldafamiljen.
Tror jag alltså! 
http://www.stuterieldfuxen.se haflinger@bahnhof.se
Nej, men så roligt att Nachtmann fick en så bra placering!
Fortsätt gärna rapportera, så vi som inte "fick följa med" också får lite information.
Jag och Eldfuxens sitter här i Sverige och rapporterar. Vi fick inte heller följa med! 
haflingerforum.nu
Jaha, ha, ha!
Ja, alla rapporter är bra, varifrån de än kommer!

Havannas farmor Rimalda vann sin klass ja :) En fin dam det där!
Det är Havanna också!