Four lights (kap1)
Om han bara kunde sväva!
För 10 år sen fanns en ponny som var vältränad och duktig på att hoppa. Men det enda som var felet på ponnyn var att han inte kunde teräng och dressyr. Han var det underbaraste, den finaste, och den bästa ponnyn i stallet. Men nu spökar det för en tjej som ägde honom …
Tjejen såg drömmar om sin fina ponny som tex. ''Pojken du kan flyga med mig ta min hand så fllyger vi till mordet där upp! LÄMNA MIG INTE!'' Det var helt hemskt att hon drömmde att hon dog i sekunden bara! Men hon drömmde inte bara drömmar utan ochså mardrömmar. Hon fick sig att må dåligt på skolan, hemma och med sina kompisar. Allt var inte vanligt för henne. Men hon förstod att hennes bästa ponny är död! Hon hade en tavla med ponnyer som hon älskade och som hade dött var där. Helt plötsligt så såg hon en ponny som var likadan som hennes älskade ponny! Han heter Haflinger's Fixa. Han var ju från uppfödaren Haflinger's. Det var en märklig ponny som var med på tavlan. Hon hade aldrig set Fixa där på tavlan. Men en dag kommer ho natt märka att det bara fyller på med hästar varje som dör! Men det vet hon ju inte än. Hon såg fyra ljus undra vad det menade? Det kommer ni få veta i nästa kapitel.