Winter?
Någon som vet vem Winter, godkänd avelshingst var/är?
Anledningen till att jag frågar, är att jag fick besök av en dam i somras, (som blivit förtjust i vår ena hingst) och som berättade att det för många år sedan fanns en godkänd haflingerhingst i Sverige som hette Winter och som hon ångrat att hon inte betäckt sitt (dåvarande)haflingersto med.
Själv stod jag som ett levande frågetecken, då jag inte kan minnas någon Winter. Har funderat mycket över detta, och klurat på om det varit något smeknamn på Winterson, eller är jag helt ute och cyklar?
~Livet är som en cykel. Slutar man trampa faller man av!~
Jag skulle tro att hon menade vår Winterson. Han stod nämligen ända till häromdagen - när Eldfuxen fick SH att rätta detta fel i Blå Basen -
felaktigt i Blå Basen som
Knappekullas Winterson 6 (Winter), inte för att han hade haft namnet Winter tidigare, utan för att han tidigare hette Winterson men SH inte skrev ut hela det gamla namnet.
Och jag vet att det var många som ångrade att de inte betäckt sina ston med honom, när vi exporterade honom till Tyskland.
Sen har det ju nu i höst importerats en hingst Winter -I, men han är inte ens registrerad i Sverige än, så den kan det ju inte vara.
~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~
haflingerforum.nu
Det här ska ha varit för många år sedan, och hon var väldigt bestämd med att han hette Winter. Men jag tror ändå att det är möjligt att det var just Winterson, eftersom denna häst "bara försvann" och det gjorde ju Winterson i och med att ni exporterade honom.
Såvida det inte fanns någon Winter- hingst på den tiden som hon, felaktigt, trott vara avelsgodkänd?
Jag tror också att det kan vara Wirterson. Märkligt nog hade han arbetsnamnet Winter under sitt första levnadsår - jag vill minnas att det namnet till och med står i hans fölmönstringspapper. Men det kan ju knappast någon utomstående veta.
haflingerforum.nu

Jag tror också att det är Winterson hon menar!
Sen måste jag protestera mot #3 - det var Winterson-sonen WACKER som hade arbetsnamnert Winter (det står i hans första vaccinationsintyg som jag har här). Men sen när jag skulle registrera honom så bestämde jag mig för att han faktiskt var tillräckligt fin för att bära upp det något kaxigare "Wacker" …
Och som svar på ursprungsinlägget så hade Winterson bara ett någorlunda officiellt smeknamn, och det var Prinsen 
Om du vet vad damen i fråga heter, eller vad hennes sto hette så kanske det går lättare att lösa mysteriet. Självklart ska du inte skriva det här (det vet jag att du vet) men per PM borde väl vara OK? Då borde det gå att precisera tiden bättre - Eldfuxen har stenkoll på alla haflinger som funnits i Sverige (och det har BrittaD också). 
http://www.stuterieldfuxen.se haflinger@bahnhof.se
#4 Du har fått PM!
En av våra hingstar går under benämningen Kungen!

Och det stärkte mig ännu mer i min tro att hon menade Winterson. 
Anledningen till att han kallades Prinsen var förresten att hans mamma, Marcella, var en sann och äkta Drottning. 
http://www.stuterieldfuxen.se haflinger@bahnhof.se
Eldfuxen skrev:
"så hade Winterson bara ett någorlunda officiellt smeknamn, och det var Prinsen.
"
Carina-J skrev:
"En av våra hingstar går under benämningen Kungen!
"
Eldfuxen skrev:
"Anledningen till att han kallades Prinsen var förresten att hans mamma, Marcella, var en sann och äkta Drottning.
"
Borde vi inte starta en tråd om halvgalna haflingerägare 

haflingerforum.nu
Frågan är om det räcker med att bara kalla oss halvgalna…