Haflinger iFokus

Haflinger

Etikett: allmänt
Läst 1081 ggr
Carina-J
0

Angående felregistreringar

Nu är snart felregistreringarnas tid förbi… får vi hoppas! Enligt ett föreläggande från Länsstyrelsen ska SHF gå igenom samtliga av SHFs utfärdade pass fr o m år 2008.
De ska rätta alla felaktiga registreringar och i förekommande fall informera hästpassinnehavare om felaktigt utfärdade hästpass.

Sedan återstår väl bara jobbet att få alla hästägare med felaktiga hästpass att skicka in dessa för rättelse. Ett arbete som inte kommer att bli enkelt, för vem vill byta ut ett "renrasigt" hästpass mot ett "icke-"sådant?

~Livet är som en cykel. Slutar man trampa faller man av!~

BrittaD
0

Varför skulle felregistreringarnas tid vara förbi? Förvånad

Det är ju samma människor som gjort felen som skall rätta dem - dvs SH:s personal - och inte vet de hur man gör detta rätt bara för att man fått ett föreläggande  …

eller tror du SHF (som fått föreläggandet) tillsätter en ansvarig rättare

….

eller skämtade du bara fast jag inte fattade det? Glad

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Carina-J
0

#1 Flört

Efter nyår är det ju "nya SH" som är SHFs haflingers avelsorganisation, så efter det är det väl inget SHFs styrelse kan göra åt saken ändå, antar jag. Antar att ansvaret för registreringarna per automatik då går över till "nya SH"?
Jag hoppas att det sitter mer kompetent folk i "nya SH" än i gamla. Men är det bara ett namnbyte och ingenting annat månde vi bäva…

~Livet är som en cykel. Slutar man trampa faller man av!~

BrittaD
0

Carina-J skriver

Jag hoppas att det sitter mer kompetent folk i "nya SH" än i gamla. Men är det bara ett namnbyte och ingenting annat månde vi bäva...

Jag tror inte ens att det är ett namnbyte. "Nya SH" är bara ett arbetsnamn i HSN-Frasas utredningsarbete.

SH-chefen svarade på min fråga hur gamla SH skulle bli nya SH. "Det är bara litet stadgeändringar" - Jag trodde nämligen (som du?) att SH skulle upplösas och en ny organisation, nya SH, skulle skapas, men så är det inte alls.

Och det är samma folk i nya som i gamla SH. Och skulle man anställa fler registratorer till nya SH så lär det inte stå i anställningskraven att man skall ha kännedom om registrering av haflinger.

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu