Ed being very naughty
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kan inte annat än imponeras av denna lilla ryttare som jag hittade på YouTube. Aldrig att jag skulle ha suttit upp på den här ponnyn igen, om jag varit i denna ryttares kläder.
Funderar dock lite på föräldraansvaret, vissa scener är rent av livsfarliga. Dock tycks allt, tack och lov, ha slutat lyckligt.
~Livet är som en cykel. Slutar man trampa faller man av!~
haha ja det är rätt imponerande. Va envisa barn kan vara! 
Dock håller jag med om föräldraansvaret..

Oj oj!
Det där såg inte alls bra ut! :S
Men visst, modig pojke som inte ger upp!
Ja tycker mest det ser ut som att hästen ger tillbaka varje gång han blir piskad.
Och ibland förstår inte hästen vad det är menat att den ska göra när pojken både drar han i munnen och piskar och skänklar
Så då kan man väl inte göra så mycket annat än flyga upp i luften..
Barn ska inte få ha tillgång till spö och barn ska deffinitivt inte bli uppmuntrade av vuxna att använda det.
Var ser du att han blir piskad? Han har spöet utvinklat från sig de flesta gånger han blir avslängd, Någon enstaka gång petar han till ponnyn, då ponnyn stannade framför staketet t ex, och vägrade gå.
Att grabben har dålig balans och studsar i sadeln emellanåt, är förstås en annan sak, mem alla är vi barn i början. Man kan inte begära att en sexåring ska rida perfekt. De flesta ponnyer är så tåliga att de klarar detta, annars skulle vi inte ha en endaste ponny kvar på våra ridskolor.
Jag tyckte att han skötte tyglarna riktigt bra utan ryck, jag. Han red ju mest på lösa tyglar. Det brukar se betydligt värre ut på de ridskolor jag bevistat.
Ponnyn fick förstås några ryck i munnen när han började bocka, men det var ju självförvållat, så att säga.
Du skriver att ibland förstår inte hästen vad det är menat att den ska göra. Jag håller med, det brukar oftast vara där felet ligger. Jag har sett ryttare ända upp på elitnivå, som rider med kroppen åt ett håll och styr åt ett annat. Snacka om förvirrande för hästen!
Och "läran" att dra hårt i tyglarna och banka på hästen i syfte att få ner den på tygeln har nog de flesta ryttare hört talas om, även om inte alla har praktiserat det. Gasa och bromsa samtidigt… vojj, vojj. Den "läran" växte jag upp med på den ridskola jag red som ung i varje fall.
Hm, det var visst ponnyn som var sex år. Fast jag tror inte grabben kan ha varit mycket yngre/äldre heller.
Ja nej ja såg det nu, såg ut som att han gjorde det.
Men jag tycker iaf inte att barn ska ha spö eftersom jag vet själv hur man var i den åldern.. Jihaa, fanns det nått som hette
Håller med, inga spön till barn, inga sporrar heller för den delen.
Själv använder jag mycket sällan spö, av den anledningen att jag inte har någon koordinationsförmåga och alltså inte kan hålla reda på flera saker i händerna. Det är fullt tillräckligt med tyglarna.