någon som har..
Hej mitt gotlandsruss har fått fång, igen.. och eftersom det är värre än förra gången måste han tyvärr hoppa över bete i år. Men alla hans vänner flyttar på bete så han kommer stå kvar själv i hagen och det vill jag absolut inte! Han är en underbar ponny och fäster sig direkt med nya hästar. Jag tänkte då höra om någon kanske han en lite shettis dom vill låna ut , som ni inte vill ska stå på bete? Det är nog inte många som vill det men. Eller om du har en fång häst och skulle tänka sog att låna ut den? Självklart så sköter jag om den, ger den medecinen den ska ha. Kontakter vetrinär om det skulle vara något osv. Om någon har en frisk häst(behöver inte vara en shettis) dom vill låna ut så kommer den ju inte bara få stå, utan jag kommer ta ut den, gosa, borsta, leda den, Ria om det går, osv. Sedan finns den även en hage brevid som har gräs som den kan få stå i ibland på dagarna. Om det är en fång häst så kommer den stå i Tarras vanliga hage( just nu står han i en liten sjukhage, men kommer hinna bli bättre då kompisarna flyttar) den är mellan stor , det står i vanliga fall två hästar i den. Vi kommer att sätta stänglet lite längre in än vad det står nu för att dom inte ska nå gräset som är utan för stängslet. Om hästarna skulle vara behov av en mindre hage kan man fixa det, om det är behov av större kan det också fixas. Jag kommer kolla till hästarna 2 dagar per dag. Jag har vana av fång.
Om någon är intresserad så mejla gärna så kan vi prata mer!
Jag bor i örnsköldsvik, inte alldeles för långt ifrån där om inte ni kan fixa transport.
Tacksam för svar!