Haflinger iFokus

Haflinger

Etikettavel
Läst 1423 ggr
Carina-J
0

SHs årsstämma 14 maj

I morgon lördag 14 maj har SH årsmöte. Till denna har SHF, tillsammans med Svenska American Curlyhästföreningen, lämnat in en motion där de yrkar på att föreningar som har SH som avelsorganisation ska ha ett större röstetal per förening än de som enbart har SH som serviceorganisation.

~Livet är som en cykel. Slutar man trampa faller man av!~

BrittaD
0

Detta är enligt min åsikt en bra motion där man vill värna om de små föreningarna, så attt de stora föreningarna, som ju är avelsorganisationer, inte kör över de små i SHs styrelse.

Det är ju också en litet märklig organisation, detta "nya SH" som samtidigt skall vara styrelse för de små avelsföreningarna som har SH som avelsorganisation, OCH för de stora självständiga avelsorganisationerna, som har SH som serviceorganisation. Vad angår det de självständiga avelsorganisationerna hur de "små" avelsföreningarna samarbetar med SH.

Men jag gissar att SHs stämma idag, där de stora självständiga avelsorganisationerna är i majoritet, kommer att rösta ner den här motionen.

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Carina-J
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Någon som vet hur det gick med motionen?

BrittaD
0

Jag vet inte, men på torsdag kommer ju Ridsport, så vi får veta det den vägen.

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Carina-J
0

Ja, det är en himla tur att Ridsport finns. Annars skulle man vara ovetande om det mesta. Skrattande

Carina-J
0

Det blev som du förutspådde BrittaD, motionen avslogs. Rynkar på näsan