Promenadhaflinger köpes
Jag köper en haflinger att promenera runt i skogen med. Inga höga krav alltså, behöver inte vara någon tävlingshäst med full stam men hon/han ska vara lugn och snäll.
Hade en haflinger tidigare som var tagen för sent och var ouppfostrad när jag köpte honom (vet inte varför min mamma lät 14-åriga mig köpa honom ens) så vi gick inte ihop alls, efter två år gav jag upp och skänkte honom till en vän som är duktigare än mig.
Dock fastnade jag verkligen för haflingertypen.
Hon/han ska vara snäll under ridning och i stallet
Gå att rida ut själv
Vara viktbärande, gärna av lite äldre kraftigare typ.
Jag kan erbjuda hem med daglig utevistelse och kompisar. Ridhus så det blir ridning även när det är dåligt väder! Jag är lugn men inte så trygg i mig själv så behöver en häst som inte testar allt för mycket.
Får gärna vara en pensionär på max 20 år.
Kan även vara fodervärd.
Tack på förhand!
Hej Mysvensk!
Jag kopierade detta från ett mejl jag fick:
Hej alla samt era kontakter, Vi avvecklar vår turridning och jag har ett par genomgoa, äldre haflingervallacker som behöver ha hem. De ska vara sällskapshäst eller till "lätt promenadridning" . Det får alltså inte bli hästar som börjar "vandra runt". Kvar här på Österlens haflingerridning blir 5 pensionärer, en ettåring och en 6åring. Vet du någon seriös hästmänniska så förmedla gärna. Mvh Birgitta Hüllert www.osterlenshaflinger.se tel 070 3142244 eller 0414 71071 Gå in på hemsidan! :) Det verkar vara perfekt för dej! :D
Okej tack ska kolla!:)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej mysvensk, jag är bara lite nyfiken.. men lyckades du hitta någon haffis bland alla därifrån jag tipsade? :)