Äldre haflinger på foder? Någon som har?
Finns det någon i närheten av Dalarna som har en haflinger, som är lite äldre och som jag kan rida lite westernridning och skogspromenader på. Det ska vara en valack och en som är gammal i gamet.
Alltså trygg, snäll och trafiksäker..lättlastad och ha en trevlig attityd, både mot medkompisarna i hagen ( två valacker) och mot oss människor!
Jag är en mamma på 50 år, jag har haft häst i 25 år och kan erbjuda ett gott hem, trevliga kompisar i hagen och här är vi en enda stor familj..
Jag har en dotter, 15 år, som har ett engeslskt fullblod (21 år) genomsnäll och så har jag en travare (6 år) som också är supersnäll!
Bara det att jag har fibromyalgi och travaren är alldeles för mycket häst åt mig..han är för stor och jag orkar inte utbilda honom, det tar för mycket på mina krafter..så därför söker jag en mindre häst som jag skulle kunna ha som vän, i skog och på westernclinicar.
Helst vill jag ju ha honom på foder först, för att se att det är rätt, både för honom och mig! Sedan ev köp.
Någon som har en sådan häst..? 
Lilli
Carpe Diem….Fånga dagen

Glömde.. De hästar vi har nu, har vi räddat undan slakt och dom får alltså ett livslångt hem här..Vi är inte intresserade av att skicka vidare hästar, utan dom får stanna och ha det gött här!
Hade en ridtravare förut som jag fick som 8-åring, annars hade han gått på slakt..han blev 24 år! Och jag saknar honom oerhört
Så på någe sätt hamnar både hästar och hundar hos oss, som inte annars skulle ha fått ett bra liv..och det känns skönt!
Min 6-åriga travare, jag har en kompis som tar sig an honom och dom trivs ihop och allt löste sig för honom och han får vara kvar hemma här, alltså tryggheten fram för allt!
Carpe Diem….Fånga dagen
Ojdå! Det inte var inte några krav 
Hoppas du hittar honom därute någonstans! Men han växer nog inte på träd. Håller tummarna för dej 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Intressant! Vi är tydligen ganska lika du och jag.
Vi är i samma ålder, troligen bor du i Dalarna också, och hos oss hamnar också hästar som ingen vill ha. Istället för hundar så tar jag däremot hand om katter. Okey då, en schäfer var placeringshund hos mig för många år sedan, men det var en engångsföreteelse, tror jag. Är lite svårt att ha hund när båda jobbar.
Lycka till med ditt sökande efter en passande hafinger!
~Livet är som en cykel. Slutar man trampa faller man av!~
7 Haflingerhästar söker nytt hem!
Niño 32-99-0522 Valack född -99
e. Nice 13 u.Willy 32-95-0298 ue.Winterstein 1406
Uppfödare: Winfried Mönter
Willy 32-95-0298 Sto född -95
e. Winterstein 1406 u. Wilhelma 15008/T ue. Midas 1262
Ljusja 32-00-0595 Sto född -00
e. Wirbelsturm 12 u. Livia 32-95-0295 ue. Winterstein 1406
Liwa 32-04-0921 Sto född -04
e. Skovlygårdens Watzespitz 19 u. Livia 32-95-0295 ue. Winterstein 1406
Livia 32-95-0295 Sto född -95
e. Winterstein 1406 u. Lotte 14493/T ue.Mendel 1369
Larifa 32-03-1052 Sto född -03
e. Altess liz. 233/T u. Lucinda 16394/T ue. Nabucco 1514
Lavitta 32-03-1051 Sto född -03
e. liz.Alpenstein 150/T u. Liebkind 14166/T ue. Aras 1340
Hästarna säljs pga ägarnas ålder och sjukdom, och behöver omgående nya hem!
Möjligheten att köpa Gård (ej bostadshus) på 11 ha inklusive hästar finns med, byggnaderna på gården är uppförda 1999, 2004, 2007. Gården är belägen i Åmotfors.
Säljare
Winfried Mönter, Åmotfors
Mobil: 0702-634629
Talar främst tyska, men även lite svenska.
Skulle detta kunna passa kanske 

#4 Tack
Ska kolla upp det! Tyckte du att jag hade för stora krav, eller missuppfatta jag ditt inlägg?
#3 Visst bor jag i Dalarna! ja, tänk så det kan bli när man är svag för de stackars djuren..
Carpe Diem….Fånga dagen

#4 Finns det någon annons på dom hästarna, så man kan läsa lite om dom och se dom på bild? Jag menar, så man har lite kött på benen när man ringer
Carpe Diem….Fånga dagen
Dessa hästar som Shoshone "förmedlar" är hästar som en grupp haflingerfolk fått sig tillmailade pga att läget är akut. Sjukdom i familjen. Inga bilder eller info om utbildningstillstånd fanns med i mailet. Tror dock att de mest gått som sällskap, men som sagt, helt säker är jag inte.
Här har du annars en länk till mycket välutbildade och väluppfostrade haflinger. Minst två av diplomstona är sålda, men du ville ju ha en valack och jag tror att Willgot finns kvar.
~Livet är som en cykel. Slutar man trampa faller man av!~
Tack Carina