Haflinger iFokus

Haflinger

Etikettallmänt
Läst 1445 ggr
BusBella
0

Min sköthäst Felix

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är jag äntligen skötare till en alldeles underbar sköthäst! På killen Felix, som jag personligen kallar Fellerell Skrattande Men han är ju verkligen min fellerell! Han är min favorit av alla ridskolans hästar och han är snällast. Han är så kelig och gosig! Han brukar lägga sitt huvud på mig och låtsas att han vill gosa, fast egentligen så sträcker han sig liite framåt för att kolla om jag har nåt i min ficka. Han är så himla underbar! Han brukar stå i spiltan och titta ut genom fönstret, det tycker han är kul. Han har ingen vanlig grimma i spiltan, utan en halsgrimma för annars rymmer han Obestämd Men jag älskar honom så mycket! Han älskar när jag gör honom fin, ryktar honom och kammar hans man men att kratsa hovarna är ingen favorit. Idag hittade jag en sten i hans hov som jag fick kratsa loss, det gjorde nog ont på honom när han gick omkring. Stackarn! Jag undrar hur länge den har suttit där för jag har inte varit där sen i måndags. Men iallafall är han jättesnäll liten grabb, han är jättelydig när man rider men han travar så snabbt att vi får vända över hela tiden för att inte gå för nära. Så går det med långa ben! Här står han och tittar på solen genom sitt fönster.

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

Carina-J
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vilket stämningsfullt foto!

Lycka till med din sköthäst! Glad

~Livet är som en cykel. Slutar man trampa faller man av!~

BusBella
0

#1 Tack så mycket!

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla