Haflinger iFokus

Haflinger

Etikettavel
Läst 1434 ggr
Skunken
0

språngrullor

Var ute på blå basen och tittade på min häst men vet inte vad ordet  språngrullor betyder?? Någon som vet??

www.sweetolga.blogg.se

"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

Niila
0

Rynkar på näsan

Carina-J
0

Så här kan en språngrulla se ut. http://www.nordsvensken.org/files/Sprangrulla.doc  Den görs i två exemplar, det ena skickas in till avelsorganisationen betäckningsåret och det andra skickas in fölningsåret, med resultatet av betäckningen ifylld. Det är hingstägaren som för språngrullan.

Om det fortfarande är aktuellt att föra språngrulla för hingstägare, vet jag inte, då det kom nya föreskrifter från SJV 2011.

Det Blå basen visar under ”språngrulla” för avelshingstarna är betäckningsrapportnumret, födelseåret, resultatet, könet, färgen på fölet och det betäckta stoets namn. Under ”språngrullan” på ”mamma”-stoet står samma uppgifter fast då med namnet på den hingst som betäckt henne.  

Jag förmodar att det inte finns några uppgifter alls på ditt sto under ”språngrulla”, då hon inte haft något föl tidigare.

~Livet är som en cykel. Slutar man trampa faller man av!~

Skunken
0

Nej precis det gör det inte :) Undrade bara vad det var :) Tack så mycket för svaret!

www.sweetolga.blogg.se

"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund