Haflinger iFokus

Haflinger

Etikett: allmänt
Läst 1101 ggr
[EmmaSkytte]
0

Hästar sökes till fotografering (Skåne)

Hej!
Mitt namn är Emma och jag är 18 år och läser mitt sista år på gymnasiet där jag pluggar inriktningen foto.
Nu till hösten har jag ett slutprojekt där jag tänkt skapa en "fotobok" eller en coffee-table book med porträttbilder på olika hästraser. 
Bilderna kommer inte vara några "vanliga" på en häst stående i grimma på en stallplan eller liknande, utan hade tänkt ha en sorts bakgrund/kuliss och sen använder jag mig av två blixtar för bättre ljus.

Därför söker jag just nu olika hästraser runt om i Skåne (ju närmre Malmö desto bättre!) som jag skulle kunna fotografera. 
Där ibland söker jag då haflinger men även raser som t.ex fjordhäst, arabiskt fullblod, shire, islandshäst, spanska hästar, tinker, nordsvensk, welsh m.m.
Skulle du vara intresserad så tveka inte att ta kontakt med mig här, via mailen emmaskytte@hotmail.com eller via min facebooksida där ni även kan se bilder jag tagit tidigare som heter: Emma Skytte Photography.

Har även praktik under denna perioden och det allra bästa hade varit att kunna binda ihop den med fotograferingarna. Så skulle någon veta något stall, uppfödning, turridning etc. med någon av raserna jag skulle kunna vara hos kontakta mig gärna!
/ Emma

Carina-J
0

Jag hoppas verkligen någon nere i Skåne nu tar chansen att avporträttera sin sagohäst, dvs haflinger. Kyss

~Livet är som en cykel. Slutar man trampa faller man av!~

[EmmaSkytte]
0

Ja det hoppas jag också :)

[EmmaSkytte]
0

Ingen med haflinger i Skåne som är intresserad? :)

[cancan]
0

Jag har en haflinger och 3 russ, om det kan va intressant.. Bor 15 min öster om Malmö..

[EmmaSkytte]
0

#4 Ja det låter intressant!
Har inte lyckats hitta en enda med haflinger :)
Maila gärna bilder på hästarna till emmaskytte@hotmail.com
Sparar nämligen alla mailadresser i en speciell mapp och ska ta kontakt sen med alla (i mitten på oktober) vars hästar jag vill fotografera till projektet.

Eldfuxen
0

Jag har vidarebefordrat din förfrågan till en haflingerägare i Skåne som har 3 stycken. Sen tänkte jag på Söderåsens turridning. De har många haflinger och efter den kontakt jag har haft med dem så tycker jag att de känns väldigt proffsiga. Lycka till med ditt projekt!

http://www.stuterieldfuxen.se haflinger@bahnhof.se

[cancan]
0

#5 Har mailat bilder på mina hästar,så hör av dig om någon av dom är intressant

[EmmaSkytte]
0

#6 Tack så mycket! :D
Tror jag har varit och tittat på deras hemsida, men ska ta en titt igen. Tack för tipset!

[EmmaSkytte]
0

Börjar närma sig nu och i nästa vecka drar de första fotograferingarna igång. Behöver fler haflinger, Spanska hästar, Nordsvenskar, "Western raser" och eventuellt andra "speciella" raser. 
Är du intresserad så tveka inte att skicka iväg ett mail till emmaskytte@hotmail.com med bilder på din häst/dina hästar och skriv var de står någonstans så jag kan räkna ut hur lång tid det tar för mig att åka dit. :)