Ny Styrelse STH
Det har varit nyval i STH med en ny styrelse som resultat samt en ny hemsida.
Jag vill inte riskera att trampa nâgon pâ târna sâ om det finns nâgon STH medlem i detta forum kanske de bättre rapporterar.
I väntan på någon kommentar från någon STH-medlem vill jag bara inflika att det var glädjande att den nya styrelsen lagt ut årsmötesprotokollet och protokollet från det konstituerande styrelsemötet på sin hemsida. Och det efter bara ett par dagar. 
Verkligen något att ta efter. SHF hade sitt årsmöte 1 april och har ännu inte - efter mer än 7 månader - lyckats få ut årsmötesprotokollet till sina medlemmar. 
~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~
haflingerforum.nu
Jag är ju en gammal STH-medlem och kan väl kommentera lite här i detta Forum även om jag numera befinner mig på sidolinjen som åskådare
Det känns verkligen super bra att få önska den nya styrelsen i STH lycka till!
Ett kompetetnt, positivt och drivande gäng tar över, när delar av den gammla styrelsen valde att avgå efter sju tuffa "uppbyggnades år". (2005-2012)Vi håller tummarna att STH ska växa och utveckla tyroleravlen till det den förtjänar att bli även i Sverige.
Redan 2011 påbörjade avgående styrelse planeringen inför ett överlämnande men inväntade bla avtalet med SH (våren 2012) för att säkra den svenska framtida marknaden även för tyroleraveln.
Jag är säker på att den nya drivande styrelsen kommer att genomför positiva ändringar och nytänk, vilket säkert uppskattas av våra svenska tyrolerhaflinger uppfödare
och andra som följer utvecklingen i Tyrol och avlen.
Alla i haflingervärlden, inte minst i HPT, lever ju i förändringens tid och med nya kvastar i moderförbundet, blev det även dags att byta ut några av de gammla i STH, så är det ju alltid "the show must go on".
Men jag tror på den nya STH styrelsen och ser ljust på framtiden….