Haflinger iFokus

Haflinger

Etikettefterlysningar
Läst 2554 ggr
CaptainBalls
2012-02-23 08:01
0

Nelson 2

Skulle vara jättekul att få någon bild på min killes pappa !
Har letat som en tok men hittar ingenting :(
Någon som vet någonting om Nelson 2 ?

BrittaD
2012-02-23 15:12
4

Det är inte lätt att få tag i Nelson-foton idag. För så där 20 år sedan fanns det gott om bilder av honom i Haflingerbladet och de första stamtavlorna hade foton av Nelson som logo.

Eldfuxen och jag skrev för några år sedan en bok "Haflingerrasen i Sverige" och så har SHF gett ut "Riksstambok. Band I" Det finns ett foto av Nelson i varje bok - men jag kan inte visa dem här, för jag har inte copyrighten på dem. Och i min/vår bok finns det en hel del berättat om Nelson! För att kolla gamla Haflingerblad måste du sätta dig på Kungl. Biblioteket och beställa fram bladen Cool

Böckerna kan du låna på biblioteket. Var som helst i Sverige. Om ditt bibliotek inte har dessa böcker kan de låna in dem från annat bibliotek. Brukar inte kosta något.

Böckerna går också att köpa, så klart.

Vill du veta mer om boktitlar, förlag å sånt, kan du PM-a mig.

Själv träffade jag Nelson många gånger, en mysig haflinger, pappa till många, många haflinger i Sverige.

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

BrittaD
2012-07-29 12:41
7

Om Nelsons stora roll i den svenska haflingeraveln kan du nu läsa ännu mer i min nya bok, Haflinger i Sverige. Det finns en tråd om den boken här, Ny svensk haflingerbok.

haflingerforum.nu

[KaisaJack]
2012-12-07 00:31
0

Jag har ända sedan jag köpte min älskling letat som en galning på foton och övrig fakta om Nelson 2!

Ni som har en avkomma efter honom får gärna dela med er av era bilder till mig! :)

BrittaD
2012-12-07 20:14
3

Som sagt, gå till ditt bibliotek och be att få låna böckerna jag har nämn ovan. Där finns mycket fakta om honom.

haflingerforum.nu