Haflinger iFokus

Haflinger

Etiketterutställningpremiering
Läst 1167 ggr
[KaisaJack]
2012-12-07 00:51
0

Fölvisning?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min hingst (tyvärr bara hälften Haflinger) är två år i vår, och har än inte visats upp. Min fråga är när, hur och var man gör detta? Hur tar jag reda på vart han får visas upp? Hur gammal måste han vara för att få göra de olika saker unghästar kan få göra, och vad finns det för olika unghästutställningar?

[cancan]
2012-12-07 10:13
0

Vet inte om man kan få en häst godkänd som inte är renrasig..? Kanske som svensk ridponny då…

Gå in o läs här : http://www.svehast.se/sh/ Där står en del…

Poison-heart
2012-12-07 10:40
0

Vad är han registrerad som? Alltså, vad står det i passet? Om han är reggad som svensk ridponny kan du visa på sommarpremieringar, om han är en ponny då förstås.

Eldfuxen
2012-12-07 16:59
6

Med tanke på vad du skriver i andra trådar så gissar jag att han är registrerad som Partbred American Saddlebred. Om det är så, så skulle jag om jag var du kontakta Svenska American Saddlebredföreningen (ASHA of Scandinavia) för att se vad de har för visningsmöjligheter av unghästar.

Länk till ASHA:s hemsida: ASHA

Jag skulle INTE tro att ASRP (Avelsföreningen för svensk ridponny) är intresserade av en korsning American Saddlebred x haflinger. Såvitt jag vet är ingen av de två raserna godkända i ASRP:s avelsprogram.

http://www.stuterieldfuxen.se haflinger@bahnhof.se

[KaisaJack]
2012-12-11 22:39
0

Han kommer inte bli en ridponny då han idag endast 1½ år gammal redan är 150 cm i manken… Han är registrerad som Partbred American Saddlebred och har sitt pass ifrån utlandet, det är alltså på engelska allting. Jag undrar bara över om det finns någon sorts tillställning där man får visa upp sitt föl och få det bedömt, oavsett ras! Hade varit kul! Dom hade sådana förr på det naturbruksgymnasiet jag gick på.

[cancan]
2012-12-12 23:01
0

Där finns ju utställningar annars, en del är öppen för alla raser…