Haflinger iFokus

Haflinger

Etikettallmänt
Läst 1103 ggr
Cahira
0

Beskriv er häst

Jag är väldigt nyfiken på Haflinger som ras, så ni får gärna beskriva er häst och varför ni valde just haflinger. :) Vad använder ni hästen till? Blir det fler i framtiden? Varför/varför inte? Övrigt?

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Glansia
0

Jag har en haflinger som är 5 år. Han använts som kör och ridhäst. Eftersom jag jobbat med travhästar kan jag inte tänka mig att äga en häst som jag inte kan köra. Jag valde haflinger av en slump. Grannen kom körandes till mig med sin haflinger och jag var då i hästköpartagen. Jag var ute efter en snäll, lugn häst som både jag och mitt tonårsbarn kunde rida. Min granne rekommenderade då haflingern. Hans exemplar var mkt trevlig och lugn så jag läste på om rasen och tittade på några tills jag hittade den jag ville ha. Jag har absolut inte ångrat mitt val, denna rasen passar mig perfekt. Jag har som mål att ha en trevlig häst(ponny) som jag kan göra det mesta med, som är en trevlig familjemedlem och är trygg och säker i de flesta miljöer. Jag rider mest i skogen men vi tränar även lite dressyr och hoppning och på sikt vill jag hoppa lite clear round. Jag är förvånad över att haflingern inte är vanligare än vad den är. Kan någon förklara varför?

Cahira
0

Åh, låter ju ganska precis som den typ av häst jag vill ha! Lär inte bli en ny förrän quartern gjort sitt iofs, men ändå :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.