Haflinger iFokus

Haflinger

Etikettallmänt
Läst 812 ggr
Carina-J
0

Viktig info från SJV

Läste på Shetlandssällskapets hemsida att Jordbruksverket informerat dem om att hästar som är identifierade efter 31/12 födelseåret, eller senare än 6 månader från födelsen ska tas bort ur livsmedelskedjan. Detta gäller också hästar som byter från registreringsbevis till hästpass. Så nu blir det en stämpel på livsmedelssidorna i hästarnas pass om inte ägarna sköter tiden…

~Livet är som en cykel. Slutar man trampa faller man av!~

Carina-J
0

Och även om detta råkar stå på shetlandssällskapets hemsida, så är jag nästan 100 på att det som står gäller haflingern också. 😉

BrittaD
0

Ja, men den informationen ligger på SH:s hemsida eftersom SH är avelsorganisation för haflinger nu för tiden.

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Carina-J
0

Såg att den infon kommit ut där också under dagen.

Vet inte om det är för att jag har en gammal webbläsare, som det blir vit text på infon, mot grå bakgrund, på SHs hemsida. Var knappt så jag såg vad det stod. Men som sagt, det kan bero på min webbläsare.

Carina-J
0

Nu har jag tittat i en annan webbläsare, och SHs sida ser inte ut så i min webbläsare, nej. Nu ser jag ju att det är en mörkgrå ruta texten står i. Det är ingen ruta alls i min dator utan den vita texten står direkt på den ljusgrå bakgrunden med hästarna. Får väl inse att jag snarast bör byta upp mig till en nyare version. ☺️