Annons:
Etikettallmänt
Läst 1925 ggr
Verranbettan
2017-01-05 16:39

Sadel?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag vänder mig nu till alla haflinger ägare där ute. Jag har en Tyrolen haflinger som jag har haft lite små problem att hitta sadel till. Vi har just nu bara en dressyrsadel som tyvärr inte ligger helt hundra. Hon har ganska platt rygg, 146 cm lång och är ganska bred. Tror ni att den här skulle passa? Vill helst inte lägga en förmögenhet på en sadel:)

Annons:
Tjeja
2017-01-05 17:34
#1

sadlar är ju både viktiga och dyra… Går det inte att få prova ut en sadel? Är tveksam till om det är så lyckat att försöka spara pengar på postorder liksom.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Hästbäst
2017-01-06 10:22
#2

Vi har köpt en sadel från hööks till en av våra haflinger. Hon är också väldigt bred över ryggen och lite tjock (hon är en kraftigare modell utav haflinger). Vi köpte en liknade (den hade typ fake mocka i sitsen) till henne. Vi provade den med ett lakan under. Asså är väll inte direkt jättenöjd med sadeln. När vi provade så tog vi bilder och så hjälpte de oss ifall de tyckte sadeln var bra eller dålig i passformen. De var inte så jättebra utan hon skulle behöva en padd under med tanke på hur sadeln är. Den är inte heller särskilt skön att rida i eftersom mina knän går liksom framför vulstret (kan inte ha längre stigbyglar) så man får knte så jättebra stöd i den. Däremot den sadeln hon hade innan fick våran andra häst. Den är jätteskön och liksom stora vulster. Så var noga med att prova sadeln så att du sitter bra i den. Du kan ju även köpa en beg sadel. Hööks sadel får typ 1,5/5 stjärnor. Jag tycker inte riktigt den var värd sitt pris och den har konstig passform.

Hästar är våra bästa vänner

Upp till toppen
Annons: